Wednesday, September 9, 2015

ប្រាសាទ​ព្រះគន្ធ​កុដិក្នុង​ធម្មនគរ



ព្រះ​រាជា មានកម្លាំង ទ្រង់​សង្កត់​សង្កិន នូវពួក​ស្តេចជា សត្រូវ លុះទ្រង់​ឈ្នះ​សង្គ្រាម​ហើយ ទើប​សាងទីក្រុងក្នុងដែនដែល​ទ្រង់ឈ្នះ​ហើយនោះ ។ ទ្រង់​ឱ្យជាង​ធ្វើកំពែងស្នាម​ភ្លោះសសរ​ខឿន ខ្លោងទ្វារនិងប៉មទាំងឡាយ​ផ្សេង​ៗជា​ច្រើនក្នុង​នគរ ។ ទ្រង់ឱ្យ​ជាងធ្វើផ្លូវត្រឡែង​កែងផ្លូវថ្នល់រានផ្សារ​ជា​ចន្លោះដែល​តាក់តែងល្អព្រមទាំង​សភាសម្រាប់​វិនិច្ឆ័យនូវ​សេចក្តី​ចម្រើននិងសេចក្តី​មិន ចម្រើន​ក្នុងនគរ​នោះ ។



ព្រះរាជាអង្គ​នោះទ្រង់​តាំងសេនា​មាត្យដើម្បីឱ្យសង្កត់​សង្កិននូវពួក​សត្រូវឱ្យ​ស្គាល់​ទោសនិងមិនមែន​ទោស ដើម្បីរក្សា នូវពួកពល ។ ព្រះរាជាអង្គ​នោះ ទ្រង់តាំង​បុរសអ្នករក្សានូវ​ភណ្ឌៈ ជាអ្នក ឈ្លាស​វៃក្នុងការ​ទុកដាក់ ដើម្បី​ប្រយោជន៍រក្សា​នូវភណ្ឌៈ ដោយ ព្រះរាជ​បំណងថា កុំឱ្យភណ្ឌៈ របស់​យើង​វិនាស​ទៅបានឡើយ ។





បុរសនោះ ជាអ្នកមានស្វាមីភក្តិ​ចំពោះ​ព្រះរាជា ព្រោះព្រះរាជាប្រាថ្នាការ​ចម្រើន​ដល់បុរស​ណា ទ្រង់ក៏ព្រះរាជ​ទាននូវឥស្សរៈក្នុងការ​វិនិច្ឆ័យ​អធិករណ៍​ដល់​បុរសនោះដើម្បី​ប្រតិបត្តិកុំឱ្យបែកមិត្ត។


ព្រះរាជា​នោះទ្រង់តាំងបុរស​អ្នកវាងវៃក្នុងឧប្បត្តិ​ហេតុទាំងឡាយផងក្នុង​និមិត្ត​ទាំងឡាយផងក្នុងលក្ខណៈ​ទាំងឡាយ​ផង ជាអ្នកបង្រៀន​មន្ត ចេះចាំ​មន្ត ក្នុងឋានៈ​ជាបុរោ​ហិត ។ ព្រះរាជាបរិបូណ៌​ដោយអង្គទាំង​ឡាយ​នោះ​ហើយទើបហៅ​ថាក្សត្របុរសទាំងនោះតែងរក្សាព្រះរាជា​នោះសព្វៗ​កាលដូច​សត្វ​ចាក្រពាក រក្សា​ក្រុមញាតិដែល​ដល់នូវសេច​ក្តីទុក្ខ ។



បពិត្រព្រះអង្គមាន​ព្យាយាមធំអ្នកផង​តែងហៅ​ព្រះអង្គថាធម្មរាជ​របស់​សត្វ​លោកព្រមទាំង​ទេវលោកដូចក្សត្រ​ដែលបានកម្ចាត់​សត្រូវហើយដូច្នោះ​ដែរ។ព្រះធម្មរាជនោះទ្រង់ញាំញី​នូវពួក​អន្យតិរ្ថិយទាំង​ឡាយផងនូវមារព្រម​ទាំង​សេនាផងទ្រង់ទម្លាយ​មោហន្ធការ​ដ៏ងងឹតរួចហើយ ព្រះអង្គ​កសាងនូវ​ធ​ម្មនគរ។បពិត្រព្រះអង្គ​មានបញ្ញា​ជាគ្រឿង​ទ្រទ្រង់ឯក្នុងធម្មនគរនោះមានសីល​ជា​កំពែងមាន​ញាណរបស់​ព្រះអង្គជាខ្លោងទ្វារមានសទ្ធា​របស់​ព្រះអង្គ​ជា​សសរ​​ខឿននិងមានការសង្រួមជា នាយឆ្មាំទ្វារ ។



បពិត្រ​ព្រះមុនី ព្រះអង្គ​មានសតិប្បដ្ឋាន ៤ ជាប៉ម បញ្ញា របស់ព្រះ​អង្គជា​ផ្លូវ​ថ្នល់ ឥទ្ធិបាទ ៤ ជាផ្លូវត្រឡែង​កែង ធម្មវិថី គឺ ពោធិបក្ខិយធម៌ទាំង ៣៧ ព្រះអង្គទ្រង់​សាងទុកល្អហើយ ។ ព្រះសូត្រ ព្រះអភិធម្ម និង ព្រះវិន័យ ពុទ្ធវចនៈមានអង្គ ៩ ទាំង​អស់នោះ ជាធម្មសភា​របស់ព្រះអង្គ ។


សុញ្ញតវិហារ អនិមិត្តវិហារ អប្បណិហិតវិហារ ការមិន មានតណ្ហា​ជាគ្រឿង​ញាប់ញ័រ និង ការរំលត់ទុក្ខ នេះជាធម្មកុដិ របស់ព្រះអង្គ (គឺប្រាសាទ​ព្រះ​គន្ធ​​កុដិ​ក្នុង​ធម្មនគរ )។ ព្រះថេរៈជាបុគ្គលប្រសើរខាងប្រាជ្ញា ដែលព្រះ​អង្គ​តាំង​ទុក ហើយ ជាអ្នក​វាងវៃ​ក្នុងប្រាជ្ញា មាន​ឈ្មោះថា​សារីបុត្ត គឺជា ធម្ម​សេនា​បតី​របស់ព្រះអង្គ ។



បពិត្រ​ព្រះមុនីព្រះ​ថេរៈដែលឈ្លាស​វៃក្នុងចុតូបបាត​ញ្ញាណគឺប្រាជ្ញា​ដែល​ដឹងនូវ​ចុតិនិងបដិសន្ធិ​របស់សត្វដល់​នូវត្រើយនៃឫទ្ធិមានឈ្មោះ​ថា​កោលិតៈជា​បុរោហិត​របស់ព្រះអង្គ ។


បពិត្រព្រះមុនីព្រះថេរៈ​ឈ្មោះកស្សបៈអ្នក​ទ្រទ្រង់វង្សបុរាណមានតេជះ​ដ៏ខ្ពង់​ខ្ពស់​ដែលគេគ្រប​សង្កត់បាន​ដោយក្រប្រសើរក្នុងគុណគឺទ្រទ្រង់​ធុតង្គ​ទាំង១៣ជាអ្នកសម្រាប់ពិភាក្សារបស់ព្រះអង្គ ។



បពិត្រព្រះមុនីព្រះ​ថេរៈជាពហុស្សូត អ្នក​ទ្រទ្រង់ធម៌ ចេះ ចាំពុទ្ធវចនៈ​ទាំង​អស់​ក្នុងសាសនា មាននាម​ថា អានន្ទ ជាអ្នករក្សា ធម៌របស់ព្រះអង្គ ។


ព្រះ​មាន​ព្រះភាគរបស់ខ្ញុំ ជាអ្នកស្វែង​រកគុណដ៏ធំ ព្រះអង្គ បានរំលងគឺ​វៀរ​នូវ​ព្រះថេរៈទាំងអស់នោះ ហើយទ្រងប្រ់ទានការ វិនិច្ឆ័យក្នុងវិន័យ ដែល​វិញ្ញុ​ភិក្ខុទាំង​ឡាយសម្តែងហើយ ដល់ខ្ញុំ​ ព្រះអង្គ ។



ពុទ្ធសាវក​ណាមួយ សួរបញ្ហា​ក្នុងវិន័យ( នឹងខ្ញុំព្រះអង្គ )ខ្ញុំព្រះអង្គ​មិនបាច់​គិត ក្នុង​បញ្ហានោះទេខ្ញុំព្រះអង្គប្រាប់សេចក្តី នោះតែម្តង ។



ពុទ្ធក្ខេត្ត​កំណត់ត្រឹមណាវៀរលែងតែ​ព្រះមហាមុនីចេញមិនមាន​ភិក្ខុណាស្មើនឹងខ្ញុំ​ព្រះអង្គក្នុងព្រះវិន័យ​ឡើយតើនឹងមា ភិក្ខុប្រសើ​រ​លើស​ខ្ញុំព្រះអង្គ​ពីណាមក ។


ព្រះគោតមទ្រង់គង់​ក្នុងកណ្តាល​ជំនុំភិក្ខុសង្ឃហើយទ្រង់ប្រកាស​យ៉ាងនេះ​ថាភិក្ខុណាមួយជាអ្នក​ស្មើដោយឧបាលីក្នុងវិន័យនិងខន្ធកៈមិនមាន​ឡើយ​ ។


សត្ថុសាសនាមានអង្គ៩ដែល​ព្រះពុទ្ធសម្តែង​ហើយមានកំណត់​ត្រឹមណាទាំងអស់​នោះព្រះអង្គសម្តែង​ហើយក្នុងព្រះ​វិន័យឱ្យដល់បុគ្គល​អ្នកឃើញ​ថា( នវង្គ​សត្ថុសាសនាទាំងនោះ ) មានព្រះវិន័យជាឫសគល់ ។



ព្រះគោតមជា​បុគ្គលប្រសើរក្នុងសក្យ​ត្រកូលទ្រង់រលឹកឃើញនូវអំពើ​របស់​ខ្ញុំហើយព្រះអង្គទ្រង់​គង់ក្នុងកណ្តាលភិក្ខុសង្ឃបានតែងតាំង​នូវខ្ញុំក្នុង​តំណែង​ជា​ឯតទគ្គៈខាងវិន័យធរ ។


ខ្ញុំបានប្រាថ្នា​យកនូវតំណែងនេះមួយសែន​កប្បមកហើយឥឡូវនេះប្រយោជន៍​នោះខ្ញុំបាន​សម្រេចហើយខ្ញុំបានដល់នូវត្រើយក្នុង​ព្រះវិន័យ​ហើយ ។



កាលពីដើមខ្ញុំជា​នាយខ្មាន់ព្រះកេសជាអ្នក​បណ្តុះសេចក្តីត្រេកអរ​ដល់ពួក​សក្យៈឥឡូវនេះខ្ញុំបានលះបង់កំណើតនោះចោលចេញហើយបានមក​ជាបុត្រ​របស់ព្រះមហេសីសម្ពុទ្ធវិញ ។


ដក​ស្រង់​​ចាក សៀវភៅ​ ជំនួយ​សតិ​ភាគ​ទី​​១៦រៀប​រៀង​ដោយ​ អគ្គ​បណ្ឌិត ប៊ុត-​សាវង្ស​ ។

0 comments:

Post a Comment